Zangeres Veronika Langguth, tevens therapeute op het gebied van ademtechnieken is, vormt samen met studio-eigenaar en toetsenist Martin Hoemberg al sinds 1995 Opera To Relax. Hun zwoele klanken op Between Tomorrow kun je rangschikken onder chill of ambient. Zowel de wat donkere als de lichtvoetige, bijna etnische ritmes plus keyboards, verrijkt met tal van subtiele effecten, vormen de basis van de atmosferische muziek waarop Langguth soms zingt, soms teksten voordraagt. Met gastmuzikanten Michael Kuettner (drums, percussie), Rosko Gee (bas) en Hugo Read (saxofoon) presenteert het duo zeven sprankelend geproduceerde nummers, waarmee je prima kunt onthaasten. Dat laatste is in deze jachtige maatschappij een sterk punt. De composities zijn echter niet echt spannend of innovatief en je moet je niet aan deze schijf wagen als je alleen instrumentale muziek wilt horen. Sommige passages hebben een softjazzkarakter, andere hangen zelfs tegen een lichte vorm van dance aan. De muziek is wel melodieus, maar tamelijk voorspelbaar met veel herhalingen dus wat mij betreft is Between Tomorrow geen kraker. Daarbij komt ook nog dat ik geen fan ben van elektronische muziek met zang.
ENGLISH:
Since 1995 singer and breathing techniques therapist Veronika Langguth has formed the duo Opera To Relax together with Martin Hoemberg, a studio owner and keyboard player. Their sultry sounds could be categorized as chill or ambient music. The somewhat dark rhythms and the more playful, almost ethnical sounding tracks on Between Tomorrow are combined with keyboards, which are enriched with many subtle effects. Together they are the basis of the atmospheric music to which Langguth adds either by singing or by reciting texts. Aided by guest musicians Michael Kuetnner (drums, percussion), Rosko Gee (bass) and Hugo Read (saxophone), the duo presents seven very lively produced tracks, which together make for an album filled with very relaxing music. Although in today’s hurried society this is definitely a good thing, the compositions are not terribly exciting or innovative, while this CD is not for those who are looking for purely instrumental music. Some parts come across as soft-jazz, others even tend to gravitate more towards the dance genre, albeit a light variety. The music is melodic yet fairly predictable and often repeating itself. As far as I’m concerned this is no ground breaking release, although in all fairness it must be said that personally I am not very fond of electronic music with vocals.