Liefhebbers van de Hammond kunnen hun hart ophalen. Het Duitse duo Sixty-Nine bestaande uit toetsenist, gitarist en zanger Armin Stöwe en drummer-percussionist Roland Schupp, maakte slechts één album in 1973 en was vooral bekend als live-act. Het duo speelde op tal van festivals en het moeilijk te verkrijgen album Live! uit 1974 bevat louter nieuw werk. Stöwe bespeelde vooral het Hammond-orgel en incidenteel hoor je een piano en een synthesizer. De zang doet enigszins aan die van Lee Jackson van The Nice denken en door de Hammond ligt de vergelijking met die band wel erg voor de hand. Zeker in de eerste track waarop flarden klassieke muziek voorbijkomen met onder meer fragmenten uit de Peer Gynt-suite van Grieg is de inspiratiebron duidelijk. Op Circle Of The Crayfish kun je een kleine drie kwartier genieten van flitsend orgelspel, waarbij je de bas eigenlijk niet mist omdat die door Stöwe − net als destijds Ray Manzarek (The Doors) deed − op het orgel wordt gespeeld. Op het wat langdradige intro van het langste stuk Paradise Lost na, is de muziek van zeer hoog niveau en instrumentaal is dit duo minstens gelijkwaardig aan The Nice. Kort na het uitbrengen van dit album zou Sixty-Nine ophouden te bestaan. Stöwe zou zich gaan bezighouden met de ontwikkeling van onder meer synthesizers, maar hij pleegde in 2005 zelfmoord, nadat hij een legerbarak voor al zijn instrumenten had gekocht. Van Schupp is niets meer vernomen. Fans van The Nice, Atila en Amos Key zouden beslist eens moeten luisteren. Het volledige album is via YouTube te beluisteren.