RUN WITH THE PACK

ISSA (2018)
ISSA - RUN WITH THE PACK

Het Noorse rockicoon Issa (Isabell Øversveen) brengt met Run With The Pack alweer haar vijfde album uit, zij het met een heel andere band dan op voorgaande albums. Dit keer werkte ze samen met twee kanjers, te weten toetsenist Alessandro Del Vecchio (toetsen, Jorn, Sunstorm, Place Vendome) − tevens de man die tekende voor de productie − en niemand minder dan gitarist Simone Mularoni (DGM). De voortreffelijke ritmesectie bestaat uit bassist Andrea Torricini (Vision Divine) en drummer Marco Di Salvia (Kee Of Hearts). Run With The Pack bevat smaakvolle, mooie en evenwichtige composities. Er is sprake van zowel uptempo werk en de meer rustige, langzame stukken die wat naar ballads neigen. Vooral Mularoni geeft heerlijke solo’s weg. Øversveen zingt heel aardig. Ze is geen krachtige powerzangeres, maar wel een dame met gevoel voor dramatiek en een fluwelen stemgeluid. Opvallend is wel dat ze geregeld tegen de top van haar kunnen lijkt te zingen. Wie verantwoordelijk is of zijn voor de elf composities wordt in de beschikbare informatie niet duidelijk. Feit is wel dat deze uitgave kwalitatief de middenmoot ruimschoots ontstijgt en bovendien pakt de keuze van de muzikanten erg goed uit in mijn optiek. De nummers bevatten heerlijke refreintjes, lekkere en pakkende AOR-melodietjes vergelijkbaar met songs uit de beste periode van bands als Boulevard en Signal. Her en der valt er ook een vleugje Heart te herkennen. Sacrifice Me bevat een aardig duet met Deen Castronova (ex-Journey). Øversveen is niet alleen maar een knappe verschijning, want mede dankzij haar begeleiders en haar aparte stemgeluid is dit een zeer consistent album!