LIVE STUDIO CONCERT 1997, dvd

HASLAM, ANNIE (2006)
ANNIE HASLAM - LIVE STUDIO CONCERT

Renaissance zal waarschijnlijk nooit meer een wedergeboorte beleven en dus is het heerlijk om dit materiaal van zangeres Annie Haslam te zien en te horen ook al dateren de opnamen van 1997. We zien een subliem zingende Haslam die er als late veertiger nog zeer aantrekkelijk uitziet. Zij wordt bijgestaan door haar trouwe muzikale compagnon Rave Tesar op vleugel en toetsen, waarmee hij ook de baspartijen speelt. Verder zien we David Biglin op akoestische gitaar en toetsen en drummer Joe Goldberger. In de studio in de omgeving van Philadelphia, waar ze inmiddels al een jaar of vijftien woont, bestaat het op de grond zittende publiek uit tientallen gelukkigen die dit studioconcert mochten bijwonen. Haslam vertolkt smaakvol gearrangeerde, semi-akoestische versies uit haar periode met Renaissance en van haar soloalbums. Op de setlist staan Carpet Of The Sun, The Young Prince And Princess en het van Novella (1977) afkomstige Captive Heart, dat Renaissance destijds niet of nauwelijks speelde. Verder Sleepless Mother, een nummer dat Annie nooit opnam, maar alleen zong tijdens haar liveshows, en het van Blessing In Disguise (1994) afkomstige Pool Of Tears en What He Seeks. Summon The Angels is van het album The Dawn Of Ananda (1999) en Seashell Eyes staat op Live Under Brazilian Skies (1998). Het is een door Haslam en Biglin geschreven nummer, waarbij de laatste laat horen ook uitstekend piano te kunnen spelen. De geluidskwaliteit is gewoon in stereo, maar wel voortreffelijk gemixt. Ook al is het een dvd die slechts vijftig minuten duurt, de inhoud is prima en van historische waarde, omdat beeldmateriaal van Haslam en Renaissance uitermate schaars is.

De gelijktijdig uitgebrachte cd heeft met Goodbye Trees een extra nummer. Dit is eveneens een track uit de late jaren zeventig die evenals Sleepless Mother nooit op een album is verschenen.